16 Aralık 2012 Pazar

ŞİİR: BANA ÇAM AĞAÇLARININ SESİNİ TARİF EDEBİLİR MİSİN? (BOJİDAR ÇİPOF)



Çam ağaçlarının sesini tarif edebilir misin?

Aşk fısıltısı gibi bir nefes var da kulağımda

Bir ormandayım sanki ve fısıldıyor

Hatırlatıyor bana geçmişteki gezmelerimizi 

Onu anıyorum şimdi bir ormanda olmasam da

Bir soğuk akşamüstüydü

Gözlerimi alamamıştım onu ilk gördüğümde

Bir ışık haresi belirmişti yolumun üstünde

Gün ışığını yitirirken etrafım birden ışıldamıştı

Güneş feryat eder gibi son ışığını bana yansıtmıştı

Tuhaf hayallerle de karışan kafam aydınlanıverdi

O; çamurlar arasında parlayan beyaz bir zambaktı

Gün doğarken ortaya çıkan sabahın güneşiydi

Dudaklarından bana savrulan bir seda

Tefrika roman gibi her gün tekrarlanan bir hayal

Münzevi yaşamımdan beni ışığa taşıyan nurdu o

Ama sonra ışığımı, nurumu, hayalimi bıraktım

Velhasıl her şeyimi onda bırakarak ayrıldım ben

Yalnızca bir ses kaldı kulaklarımda o günlerden

Hani birlikte dolaşırken o ormanda,

Ve çam ağaçlarının her rengini seyrederken onunla

Rüzgârda kulağıma gelen yaprakların sesi nerede

Şimdi o sesi anımsamaya çalışıyorum

Fakat beyhude gelmiyor kulaklarıma

Yoksa ben ona değil de mavi bir lâdine mi vuruldum

Bu nedenle sana soruyorum şimdi

Bana çam ağaçlarının sesini tarif edebilir misin?


Bojidar Çipof
7 Şubat 2011