3 Nisan 2011 Pazar

ŞİİR: İÇİMDE MEVSİMLERİN KAVGASI (BOJİDAR ÇİPOF)




Bu sene bahara geçmeden kışta kalmak istedim

Sıkıntı bastı çünkü aklımla kalbim kavga halinde

Kelimelerin yetersiz olduğu anlardan birindeyim

Kış bitti bahara girdik ama yalnızım ya tek başına 

Bundandır aklım çatıyor kalbime “tembelsin” diye

“Bahar yeni başladı ne bu acele?” dedim dinlemedi

Böyle olmazmış tedarikli girmeliymişim bahara

“Yahu erzak mı bu?” dedim tedarik ederek girilsin

İçsel kavga ne kötü diğer kavgalara benzemiyor

Belki iyilik etti kış bana, bir yaz aşkı bulayım diye

Dinletemedim ki başladı kavgaya artık durmuyor

Ben de açtım müziği elimde bir kadeh şarapla

Sadece biraz sarhoş etsin yeter başka isteğim yok

İçsel kavgam biraz dinsin diye başka dileğim de yok

Müzik bitti bu arada yinelemek için tekrar bastım

Yeknesak yudumlar alışmıştır müziğe ayrılmasınlar 

Bardağımdaki yalnız kalmasın kavuşsun şarkısına

Zira “Tek tesellim gözlerindi” deyip duruyor şarkıdaki

Gözlerde teselli bulmak iyi fakat elâ gözler yok ki! 

Kendi gözlerim var sadece onlar da bana bakmıyor

Sabit bir yere takılmış, kalakalmışlar bir noktada

Susuzluktan kurumuş toprağın damarları gibi kuru

Bir damla su bir damla sevgiye hasret bakıyorlar

Aşk kapımı çalarken sormamıştı giderken de öyle

Kış da sormadan gitti giderken aşkı da götürdü 

Üzgün gözlerim ben görmüyorum ya onları

Yaş dökülmeyince anlamam zannediyorlar acıyı

Olan oldu be aklım kızma artık bana ve biten kışa

Kızgınlığın yüzünden boğulmayayım bir kadehte

Aklımla kalbim yapar böyle alıştım kavgalarına

Bir çift elâ göz bulsam kâfi yine yaren olmalarına

Bojidar Çipof
3 Nisan 2011 

http://www.antoloji.com/icimde-mevsimlerin-kavgasi-siiri/